Gevangen met de deur open

Gevangen in mijn eigen huis
Daar waar ik hoor te leven
Waar ik hoor te zijn
Maar niet langer wil verblijven

Met de deur wagenwijd open
En enkel dubbelglas
Kijk ik naar de buitenwereld
Waar alles ver van mij vandaan lijkt

Vrij om te gaan en staan waar ik wil
Los van ongebondenheid
Toch lijkt het daglicht donker
Terwijl mijn vrijheid is bevrijd

4 gedachtes over “Gevangen met de deur open

  1. Je gedichten,poëzie vind ik mooi,en “t vertelt echt iets.
    In dit gedichtje vind ik de regel,
    Los van “ongebondenheid”
    Niet kunnen.
    los van GEbondenheid kan,ONgebondenheid hoef je naar mijn idee niet “los” van te komen,dan ben je al vrij.
    Ga zo door,lees graag je gedichtjes.”t raakt doeltreffend!!

    1. Dankjewel Martin. En ik begrijp je “commentaar” op die ene zin, maar dat is precies wat ik juist wilde omschrijven. En in gedichten is het juist zo heerlijk dat je vrij bent in woordkeuze, zinsopbouw en zelfs is officiële grammatica niet aan de orde. 🙂
      Toch bedankt voor je feedback!

Geef een reactie

