Ruilen?

Als ik in jouw schoenen stond.
En jij in die van mij.
Ik ben dan even jou.
En jij niet langer jij.

Als we nou eens ruilen.
Gewoon een paar dagen.
Zou het duidelijker worden?
Niet langer afvragen.

Misschien krijg ik meer weet,
van hoe jij leeft.
En begrijp jij beter,
hoe ik het heb beleefd.

Gewoon even omdraaien.
Jij even in mijn hoofd kijken.
En ik in de jouwe.
En dan simpelweg vergelijken.

Snap me alsjeblieft.
Begrijp me niet verkeerd.
Ik heb er alles aan gedaan.
Ik heb alles geprobeerd.

Alles wat ik doe of zeg,
lijkt niet goed aan te komen.
Alles wat ik zeg is niet genoeg.
Lijkt volkomen onvolkomen. 

Als je me nou zou snappen.
Als je me begreep.
Dan trokken we nu onder dit gedoe
een dikke zwarte streep.

Doen we het overnieuw,
een nieuw begin.
Gewoon zonder dit alles.
Zonder deze onzin.

Een omgekeerde wereld.
Een omwenteling.
Een wereld zonder wantrouwen,
zonder enige aarzeling.

4 gedachtes over “Ruilen?

  1. Wat denkt zij/hij écht?

    gelukkig kunnen mensen niet in elkaars hoofd kijken
    want wat je daar zou zien
    is niet echt fraai misschien
    dat niemand denkt zoals jij, dat zou heel snel blijken

    Graag gelezen.
    Lenjef

Geef een reactie

